Jeg gider ikke selv modtage nyhedsbreve, så hvorfor sende dem?

Jeg gider ikke selv modtage nyhedsbreve, så hvorfor sende dem?

Der er så mange muligheder for digital markedsføring efterhånden, så hvorfor skal jeg blive ved med at sende nyhedsbreve? Det korte svar er, fordi det virker. Her prøver vi at overbevise dig med 8 gode grunde til at markedsføre dig via email.

Laura Riis Frederiksen
Laura Riis Frederiksen, Marketingassistent

Udgivet: 2. juni 2022

Efterhånden som andre digitale marketingstrategier har udviklet sig, er der et spørgsmål, der bliver ved med at dukke op: "Hvorfor skal jeg sende nyhedsbreve?”

Det korte svar er, fordi det virker. At skabe en stærk email-liste hjælper dig med at nå ud til din målgruppe på en personlig måde.

Her er de 8 vigtigste grunde til at bruge ​​email-markedføring og hvordan det kan hjælpe din virksomhed:

1. Hold kontakten til dine kunder

Med email-markedsføring har du mulighed for at holde dine kunder informeret. De, der har tilmeldt sig din email-liste, har sagt ja tak til at modtage dine mails. De vil sandsynligvis nyde dine mails, hvis du giver dem noget, der er værd at læse, og det vil øge engagementet hos dine kunder.

 

2. Dine kunder engagerer sig med e-mails

Siden e-mailen så dagens lys for efterhånden mange år siden, er den hurtigt blevet et af vores vigtigste kommunikationsmuligheder. Vi er blevet vant til at reagere på en e-mail - hvad enten det er at svare, videresende, klikke eller noget andet. Du kan bruge e-mailen til at lede folk til din hjemmeside, tilmelde sig et arrangement, besvare et spørgeskema - eller hvad end du ønsker dine modtagere skal gøre.

 

3. Email-markedsføring er let at måle

De fleste email-værktøjer giver dig mulighed for at spore, hvad der sker, efter du har sendt din email-kampagne. Du kan spore leveringsrater, afvisningsprocenter, klikraten, åbningsraten og meget mere. Det giver dig en bedre forståelse af, hvordan dine email-kampagner fungerer. Generelt er data en vigtig del af al digital markedsføring. Det handler om at kende dine kunder og levere værdifuldt indhold til dem.

 

Under alle omstændigheder er prisen pr. konvertering så lav, at enhver virksomhed burde prioritere det.

4. Det er prisvenligt

Ja, jeg ved, du ventede på, at jeg skulle tale pris. Du kan nå et stort antal potentielle kunder for et meget lille beløb. Det afhænger selvfølgelig af, hvilket program du bruger, men under alle omstændigheder er prisen pr. konvertering så lav, at enhver virksomhed burde prioritere det. Derudover har email-markedsføring den højeste ROI (Return on Investment).

 

5. Email-markedsføring er for alle virksomheder og alle brancher

Jeg tør godt sige ALLE virksomheder. Lige meget om du sidder i en B2B- eller B2C-virksomhed, om virksomheden er stor eller lille og hvad du sælger, så kan du få gavn af email-markedsføring. Hvis det, du sælger, er dyrt og komplekst kan du bruge dine emails til at informere kunderne. Du kan dele viden og opbygge en relation. Det samme gælder, hvis du er en servicevirksomhed. Her har du mulighed for at dele cases og testimonails, der underbygger det, din virksomhed står for.

 

6. Det giver mulighed for at målrette din markedsføring

Dine potentielle kunder befinder sig på forskellige stadier af købsbeslutningsprocessen. Nogle kan være i overvejelsesstadiet, nogle kan være på research- og sammenligningsstadiet, mens andre er i den købsklare fase. Segmenteringen af disse kunder kan hjælpe din virksomhed med at målrette disse grupper mere effektivt. Det handler om at flytte kunderne længere ned i tragten- ikke så hurtigt som muligt, men så effektivt som muligt.

 

7. Det øger brand awareness

Sociale medier er ikke den eneste platform, der kan øge din brand awareness. Email-markedsføring giver dig mulighed for at øge interesseniveauet og brandbevidstheden, ved at forblive top of mind. Det betyder ikke, at du skal sende fire daglige mails til hver enkelt kunde. Alt for mange virksomheder forsøger at sælge, sælge, sælge deres produkter via mails, og de ignorerer fuldstændig brand awareness og det faktum, at du skal opbygge en relation til dine kunder, før du begynder at sælge dem noget. Derfor handler det om, at du får planlagt dine nyhedsbreve, så det bliver en god blanding af generøse mails med værdifuldt indhold for læseren og mails, hvor du vil sælge. I de generøse mails giver du noget af din viden væk ganske gratis. Det kan være et blogindlæg, tips og tricks, små videoer eller DIY’s.

 

8. Det kan svare sig. Apropos sælge, sælge, sælge...

Ja, en af ​​fordelene ved email-markedsføring er, at det er genialt til at sælge dine produkter, hvis du griber det an på den rigtige måde. Det er vigtigt, at du bruger alle de data, du har til rådighed. At du sender dine kunder et særligt tilbud på deres fødselsdag, eller bruger deres fornavn, når du skriver en mail, er to eksempler på en effektiv måde at personalisere dine mails på. Det handler om at kende dine kunder, og signalere, at du ved, hvad der betyder noget for dem. Test, test, test, så du får flere data til rådighed. Hvilken emnelinje, tidspunkt og afsender-navn fungerer bedst for dine modtagere. På den måde sender du nyhedsbreve, som dine læsere gider at læse.

Vi hjælper vores kunder med email marketing tilpasset den enkeltes behov. Skal vi hjælpe dig?

Kontakt os
Kontaktperson