Tip: Nem content-plan til SoMe

Tip: Nem content-plan til SoMe

I en travl hverdag kan det være en udfordring at få slået indhold op på de sociale medier. En content-plan giver dig det overblik, som kan hjælpe dig på vej. Her tipper jeg dig til en simpel en af slagsen.

Læs mere
Guide: 3 metoder til at finde på indhold

Guide: 3 metoder til at finde på indhold

Nu har vi lært det: Content is (still) King. Det stiller krav til din produktivitet, at du konstant skal give dine modtagere nyt indhold. Har du svært ved at finde på? Her får du 3 simple metoder til at idégenerere.

Læs mere
Sådan lærer du dine kunder at kende

Sådan lærer du dine kunder at kende

Kender du dine kunder? Altså ud over de data, du kan aflæse i Google Analytics. Ved du, hvorfor de har valgt dig og ikke mindst hvilke forbehold de har mod at købe det, du sælger? Hvis du gør, har du de bedste muligheder for at være relevant og få kunder i din butik. Hvis du ikke gør, kan du læse her hvordan du kommer til det.

Læs mere
Case: Hvem lærer børnene at ryge?

Case: Hvem lærer børnene at ryge?

Man kan vise nok så mange billeder af kræftsyge mennesker med rådne tænder i forsøget på at få folk til at kvitte smøgerne - og folk ryger stoisk videre. I en effektiv kampagne er rygerne en del af løsningen. Derfor tog vi i kampagnen Røgfri fremtid udgangspunkt i børnenes oplevelse af rygning som en besynderlig vane. Det kom der 3 reklamefilm ud af, som har haft stor gennemslagskraft på sociale medier. Se filmene nederst i dette blogindlæg.

Læs mere
Derfor starter al din markedsføring med content

Derfor starter al din markedsføring med content

Dine kunder interesserer sig ikke for din virksomhed eller dine produkter, men for sig selv og egne interesser. Derfor skal din markedsføring tage udgangspunkt i content, der har relevans for modtageren. Markedsføringsbranchen har stirret sig blind på algoritmer, cookies og automation, men det er en cookieløs digital verden heldigvis ved at sætte en stopper for. Nu bliver vi tvunget til at sætte forbrugeren i fokus, og det er lykkeligt for alle på den lange bane.

Læs mere
5 fejl du skal undgå i email-markedsføring

5 fejl du skal undgå i email-markedsføring

E-mailmarkedsføring er en af de mest effektive salgs- og markedføringskanaler - hvis du gør det rigtigt. Her får du de 5 mest gængse fejl, der kan forhindre dig i at få det maksimale ud af din indsats.

Læs mere
Slik og SoMe – det handler om at vælge med omhu

Slik og SoMe – det handler om at vælge med omhu

At vælge SoMe-kanaler er en svær beslutning, der på mange måder minder om at blande slik i supermarkedet. Du må danne dig et overblik og vælge med omhu, så din indsats bliver dedikeret på færre medier i stedet for udvandet på mange.

Læs mere
Tre grunde til at bruge email-markedsføring

Tre grunde til at bruge email-markedsføring

Email-markedsføring er virkelig effektivt. Her er tre grunde til, at du bør overveje at benytte dig af kanalen med den højeste ROI.

Læs mere
Remarketing og retargeting

Remarketing og retargeting

Du skal påvirke din modtager mere end én gang, hvis du skal overbevise hende om at foretage den handling, du ønsker. I det lys, er remarketing og retargeting din ven.

Læs mere
Marketingtragten

Marketingtragten

Marketingtragten er et billede på kundens beslutningsproces frem mod en handling f.eks. et køb.

Læs mere