Blog
Få tips og tricks til effektiv digital markedsføring og kommunikation.
Vi skriver om det, der optager os inden for content marketing og digitale
muligheder, om forbrugertendenser og nogle af de kundecases, vi tror, du
kan få noget ud af at dykke ned i. Tøv ikke med at tage fat i os, hvis du har
spørgsmål eller bemærkninger til noget af det.
God digital marketing kræver god kommunikation
For et øjeblik siden faldt jeg over en Facebook-annonce fra et firma, jeg aldrig har hørt om før. ”Prøv 20 bæredygtige kaffekapsler for 29 kroner” var budskabet sammen med et billede af en pakke gennemsnitlige kapsler. Easy tiger. Skulle vi ikke lige lære hinanden at kende, inden du spørger, om jeg vil med dig hjem?
Læs mereSådan påvirker iOS14 og iOS15 opdateringerne din Facebook-markedsføring
Apples seneste opdateringer har ændret muligheden for digital annoncering. Her får du overblik over, hvad opdateringerne betyder, og hvordan du fortsat kan bruge Facebook som effektiv markedsføringskanal.
Læs mereJeg gider ikke selv modtage nyhedsbreve, så hvorfor sende dem?
Der er så mange muligheder for digital markedsføring efterhånden, så hvorfor skal jeg blive ved med at sende nyhedsbreve? Det korte svar er, fordi det virker. Her prøver vi at overbevise dig med 8 gode grunde til at markedsføre dig via email.
Læs mereTip: Nem content-plan til SoMe
I en travl hverdag kan det være en udfordring at få slået indhold op på de sociale medier. En content-plan giver dig det overblik, som kan hjælpe dig på vej. Her tipper jeg dig til en simpel en af slagsen.
Læs mereGuide: 3 metoder til at finde på indhold
Nu har vi lært det: Content is (still) King. Det stiller krav til din produktivitet, at du konstant skal give dine modtagere nyt indhold. Har du svært ved at finde på? Her får du 3 simple metoder til at idégenerere.
Læs mereSådan lærer du dine kunder at kende
Kender du dine kunder? Altså ud over de data, du kan aflæse i Google Analytics. Ved du, hvorfor de har valgt dig og ikke mindst hvilke forbehold de har mod at købe det, du sælger? Hvis du gør, har du de bedste muligheder for at være relevant og få kunder i din butik. Hvis du ikke gør, kan du læse her hvordan du kommer til det.
Læs mereCase: Hvem lærer børnene at ryge?
Man kan vise nok så mange billeder af kræftsyge mennesker med rådne tænder i forsøget på at få folk til at kvitte smøgerne - og folk ryger stoisk videre. I en effektiv kampagne er rygerne en del af løsningen. Derfor tog vi i kampagnen Røgfri fremtid udgangspunkt i børnenes oplevelse af rygning som en besynderlig vane. Det kom der 3 reklamefilm ud af, som har haft stor gennemslagskraft på sociale medier. Se filmene nederst i dette blogindlæg.
Læs mereDerfor starter al din markedsføring med content
Dine kunder interesserer sig ikke for din virksomhed eller dine produkter, men for sig selv og egne interesser. Derfor skal din markedsføring tage udgangspunkt i content, der har relevans for modtageren. Markedsføringsbranchen har stirret sig blind på algoritmer, cookies og automation, men det er en cookieløs digital verden heldigvis ved at sætte en stopper for. Nu bliver vi tvunget til at sætte forbrugeren i fokus, og det er lykkeligt for alle på den lange bane.
Læs mere5 fejl du skal undgå i email-markedsføring
E-mailmarkedsføring er en af de mest effektive salgs- og markedføringskanaler - hvis du gør det rigtigt. Her får du de 5 mest gængse fejl, der kan forhindre dig i at få det maksimale ud af din indsats.
Læs mereSlik og SoMe – det handler om at vælge med omhu
At vælge SoMe-kanaler er en svær beslutning, der på mange måder minder om at blande slik i supermarkedet. Du må danne dig et overblik og vælge med omhu, så din indsats bliver dedikeret på færre medier i stedet for udvandet på mange.
Læs mereTre grunde til at bruge email-markedsføring
Email-markedsføring er virkelig effektivt. Her er tre grunde til, at du bør overveje at benytte dig af kanalen med den højeste ROI.
Læs mereRemarketing og retargeting
Du skal påvirke din modtager mere end én gang, hvis du skal overbevise hende om at foretage den handling, du ønsker. I det lys, er remarketing og retargeting din ven.
Læs mere