Gro&Co er blevet en integreret del af

Besøg vores hjemmeside og se hvad vi kan hjælpe dig med

Gå til oerskovgruppen.dk
Remarketing og retargeting

Remarketing og retargeting

Du skal påvirke din modtager mere end én gang, hvis du skal overbevise hende om at foretage den handling, du ønsker.
I det lys, er remarketing og retargeting din ven.

Trine Ørskov
Trine Ørskov, Direktør

Udgivet: 25. august 2021

Du kender det selv. Du surfer rundt på nettet, scroller ned igennem dit Facebook feed, trykker på et link, lander på et website, der vil fortælle dig alverdens ting med pop-up beskeder og interne links videre til andre sider. Midt i det hele ringer telefonen, kartoflerne koger over, og dit barn kalder på dig. Og det du var optaget af, går i glemmebogen. 

De forbrugere, du gerne vil nå, er under konstant påvirkning af budskaber i massevis fra et hav af forskellige afsendere, der kæmper om deres opmærksomhed. Hvis du skal vinde kampen, skal du først og fremmest være relevant, og du har kun ganske få sekunder til at overbevise din modtager. Når du har styr på relevansen, skal du sørge for at gentage dit budskab – med variationer – for der skal som regel mange påvirkninger til at overbevise din modtager.

Vi taler om remarketing på Google og retargeting på Facebook. Begge begreber betyder, at du når de samme modtagere igen med det samme indhold eller indhold der supplerer det, de allerede har set. 

Cookies og Facebook pixel gør det muligt at målrette markedsføringen mod personer, der allerede har set dit indhold og vist interesse for det. De kan have besøgt dit website eller interageret med dig på sociale medier. Med en gennemtænkt kampagneopbygning, der indeholder remarketing og retargeting, kan du skabe et sammenhængende og overbevisende markedsførings-flow på tværs af medier og platforme. Med godt og relevant indhold kan du skabe opmærksomhed hos din(e) relevante målgruppe(r) og med remarketing og retargeting kan du skubbe modtagerne ned igennem marketingtragten mod køb.  

Hvor mange påvirkninger skal der til? Det afhænger af, hvad du sælger. En tommelfingerregel er, at jo dyrere dit produkt eller ydelser er, des flere påvirkninger skal der til. Du kan for eksempel hurtigere overbevise din forbruger om at købe en chokoladebar end en skiferie. 

 

Har du brug for hjælp til at skabe synergi i din kommunikation og markedsføring? Grib knoglen eller skriv til os. Vi vil rigtig gerne hjælpe, og det koster ikke en krone at spørge.

Kontakt os
Kontaktperson